Miként készüljünk fel a triatlonra?

Miként készüljünk fel a triatlonra?

Mielőtt válaszolnánk a címben feltett kérdésre, néhányan biztosan szeretnék tudni, mi valójában a triatlon. A triatlon olyan testileg és lelkileg megterhelő sport, amely három sportágból áll, ez az úszás, kerékpározás és futás. Ezt egymás után kell teljesíteni a megadott sorrendben és szoros egymásutánban.

Hogyan kezdjük?

Itt az a szabály érvényes, ami minden másnál: Minden a fejben dől el. Úgyhogy ha már döntött, elég akaratot kell találnia saját magában, hogy kitartson. Az Ön fő célja, hogy megbirkózzon a triatlonnal. Ennek a célnak az eléréséhez szükségszerű tervezni és szakaszos célokat kitűzni, amely elvezeti Önt további céljai eléréséhez és a triatlon teljesítíséhez. Nagyon jó ötlet kiválasztani valamilyen versenyszámot, benevezni és elkezdeni edzeni. A befizetett benevezési összeg remek motiváció ahhoz, hogy kezdjünk magunkkal valamit.

Ha már be van fizetve a nevezési díj, nem marad más, mint felállítani az ütemtervet, amely a versenyre felkészíti. Ideális a heti edzésterv felállítása, amelyet sziklaszilárdan követni kell.

Mondtuk, hogy a triatlon három területet foglal magába: az úszás, kerékpározás és futás. Mind a három sportágra fontos edzeni. Arról, hogy hogyan érdemes kezdeni az úszást, már írtunk itt. Röviden összefoglalva jó olyan edzőt találni, aki leszoktat minket az esetleges rossz szokásainkról az úszó stílusunkban. Ez azt jelenti, hogy ha helyesen fogja a dolgokat csinálni, sok energiát takaríthat meg. Ajánlott 2-3x edzeni egy héten. Az úszó edzésekhez szüksége lesz a hozzátartozó felszerelésre, mely nem más mint a jóminőségű fürdőruha, szemüveg és úszósapka.

Kerékpározás. Ha Önnek nincs kerékpárja, szerezzen be, ha van, tegyen róla, hogy helyesen működjön, mert nem kevés időt fog rajta tölteni. Ajánlott 1-2 edzés hetente. Logikus választás azokra a pillanatokra, amikor nem lehet kint edzeni, a szobabicikli. Természetesen a kerékpáredzés nem csak a kerékpározást foglalja magába. Az átmenet a vízből a kerékpárra gyakran kellemetlen, és ezért kellene ezt is gyakorolni.

A futás a mai világban nagyon elterjedt sportág. Ebben a felszerelés nem játszik olyan nagy szerepet. Elég a minőségi cipő, ami hatásosan tompítja az elrugaszkodási ellenállást. Ha nincs nagy tapasztalata a futásban, kezdje először könnyedén, nehogy triatlonos karrierjét rögtön szögre akassza, és fokozatosan emelje a terhelést. Az arany szabály kimondja, hogy olyan tempóban fusson, hogy összefüggően tudjon kommunikálni és ne fulladjon ki túlságosan. Ha már nem bírja szusszal, lassítson. Ne féljen, nem szégyen gyors gyaloglásba átmenni.

A pihenés és regeneráció az, amiről hajlamosak vagyunk megfeledkezni vagy alábecsülni. Ezért nem szabad, hogy hiányozzon a nyújtás, a becsületes bemelegítés és a masszázs sem elhanyagolható. Természetes az egészséges életstílus, a rendszeres kiadós alvás és természetesen az étkezés (amiről írtunk itt), hogy a testnek legyen elég energiája a megterheléshez. 

Szóval hogy állunk, elkezd edzeni? :-)





X