Karmunka a mellúszásnál

Karmunka a mellúszásnál

Az úszóiskolánk első részét annak szenteltük, milyen is a megfelelő lábmunka az úszásnál. Ezúttal a karok munkáját vesszük górcső alá.

Karmunkánál megint csak három fázist különböztetünk meg, a tempózást (előkészítő fázisnak is nevezik), áthelyezést és a siklást.

1) Az előkészítő fázis, vagy tempózás a felső végtagok kinyújtásával kezdődik. A tenyerek kifelé hajlanak a karok pedig oldalirányba mutatnak. Azt követően a karok a könyökizületnél hajlanak meg és srégen a mellkas alá mutatnak. Itt a cél a lehető legnagyobb tempóterület elérése méghozzá magasba emelt könyökkel. Amint a tenyerek elérik a könyök magasságát, az úszó a könyökét a vállak szélességében a mellkas alá húzza. Ennél a mozdulatnál az úszó eléri a víz feletti legmagasabb helyzetet, és levegőt vesz.

2) Lassan de biztosan elérkezünk a következő fázishoz, az áthelyezés fázisához. A karokat előre toljuk és megpróbáljuk megfeszíteni a könyököt. A könyök és a tenyerek is egymás felé mutatnak.

3) A végső fázisban pedig egy harmonikus siklás testhelyzetet veszünk fel úgy, hogy a vízellenállás minimális legyen. Majd lágyan ismét átváltunk az első fázisba.





X