4+2 újdonság az úszó edzéshez

4+2 újdonság az úszó edzéshez

Egy kis idővel ezelőtt már minden hűséges olvasónknak készítettünk egy listát a hat újdonságról, mellyel sokat javíthat úszótechnikáján.

Most részletesen górcső alá vesszük ismét ezeket a termékeket és elmagyarázzuk, milyen céllal használhatóak fel. 

Most kezdődjék a segédeszközök bemutatása, lehet, hogy némelyikről most hallanak először.

1. Mad Wave Hip Rotator

Sorozatunk első cikkében már bemutattuk a Finis Hydro Hip segédeszközt. A Mad Wave Hip Rotator nagyon hasonló elven alapszik. A szíj két oldalán apró “szárnyak” vagy ha úgy tetszik, uszonyok helyezkednek el, melyek a jobb csipőmozgást hivatottak segíteni.

Bár ismételni fogjuk önmagunk, tény, hogy az úszásnál nem minden kifejtett erő a láb-és kézmunka eredménye, hanem a test és csípő mozgása is nagyon fontos. Éppen ezért lényeges ezen testrészek mozgását is a tökéletességig fejleszteni. Pontosan ezt fejleszti az alábbi segédeszköz.

A Hip Rotator főként a gyorsúszás és hátúszás fejlesztésében a jobb csípőmozgás érdekében. Amennyiben rosszul időzíti a kartempót a csípő mozgásához méretn, úgy a karja súrolni fogja a kis szárnyat a segédeszközön.

 

2. Finis Drag+Fly

Ha szeretne picit javítani a kondiján, kitartásán vagy erején, ezt a segédeszközt Önnek találták ki. Csupán a Drag+Fly-t a testhez kell erősíteni egy szíjjal, és már úszhat is. A rendszer egy zsák húzásán alapul, mely vízzel telik meg, így növeli a vízellenállást, Önnek pedig kicsit jobban kell majd igyekeznie, mint egyébként.

A vízellenállás mértékét saját maga állíthatja a zsákon található oldalsó villámzárak segítségével. Minél inkább zárt a zsák, annál nehezebb lesz úszni vele.

 

3. Finis Iso Paddles

Tenyérellenállás és tenyérellenállás közt is különbség lehet. Ezt bizonyítja ez a Finis tenyérellenállás is. Biztosan szembeötlik, hogy mindkét tenyérellenállás más színű, ez pedig nem egy lélektelen dizájn megoldás. Az eltérő színek azonban más-más célt szolgálnak.

Egyszerűen mondva: Amennyiben a sárga ellenállást a jobb kezére húzza a szürkét pedig a balra, a tricepszeket és a trapézizmokat edzheti. Ez a változat leginkább gyorsúszás és hátúszás esetén ajánlott. Ha pedig a szürke ellenállást húzza a jobb kezére a sárgát pedig a balra, a bicepszeket és a mellizmokat erősítheti. Ezt a változatot mellúszás és pillangó úszás esetére ajánljuk. Ennyire egyszerű! :-)

A tenyérellenállás továbbá ergonómiai kialakítással rendelkezik, tehát bármely kezén is viseli, tökéletesen simul majd karjához.

Más tenyérellenállással ellentétben ezek nem tartalmaznak szíjat, mellyel felcsatolhatóak. Egyszerűen a rajtuk található nyíláson keresztül kell átdugni a középső ujjat, és már úszhatnak is . Mint minden tenyérellenállás, ez is fokozza a víz és az úszó kapcsolatát. Mindemellett az ellenállás kényszeríti a megfelelő karpozíció tartására, így pedig a megfelelő technikára kell csupán koncentrálnia.  

4. Arena Flex Paddles

Mivel tenyérellenállásból sosem elég. bemutatunk Önöknek még egy modellt egy hálós Arena Flex Paddles ellenállást.

Annak ellenére, hogy első látásra a hálós tenyérellenállás törékenynek és sérülékenynek tűnhet, ez közel sincsen így. A hálós anyag szilárd és ellenálló. Az ellenállások magasabb vízellenállást biztosítanak növeleve így az edzés intenzitását. Ezen ellenállások előnye, hogy a hálós kivitelezés jobban fokozza a víz és az úszó kapcsolatát, mint egy klasszikus tenyérellenállás esetén, illetve maga az úszás is sokkal természetesebbnek tűnik velük.  

  

 

5. Mad Wave úszóöv ellenállással

Már az első pillantás is erre a segédeszközre különböző kérdéseket vet fel az emberben: Mit is készülök a derekam köré csatolni? A válasz nagyon egyszerű. nem másról van szó, mint a Mad Wave ellenállással felszerelt úszóövéről. Mint azt már a neve is sejteti, célja a vízellenállás fokozása. Az öv felületén apró tartályok találhatóak. Minden tartály lecsatolásával csökkentheti az ellenállást, így a vízellenállás szintét kedvére szabályozhatja.

  

 

6. Finis Kick Pro

A Finis Kick Prot, amint azt neve is sejteti, minden olyan embernek ajánlunk, aki a lábtempóján - rúgástechnikáján szertne javítani. Egyszerűen csak csatolja fel a terméket a térde alá vagy fölé. Ezzel a belső lábon található izmokat aktivizálja, valamint a test középső részét is. Eredményként pedig gyorsabb lábtempó és a mellúszás technikájának javulását figyelheti meg. A további részleteket pedig a lejjebb található videóban tekintheti meg. :-)





X